luni, 13 octombrie 2014

Cum să faci să NU citeşti. Ghidul lui Charlie Joe Jackson - Tommy Greenwald

Cum să faci să NU citeşti. Ghidul lui Charlie Joe Jackson
Tommy Greenwald
Editura Arthur, martie 2013
233 pagini


Scor: 5/5


De ce?
Inițial n-am vrut să cumpăr cartea. În primul rând titlul este destul de ambiguu la interpretare. Este chiar o carte care te învață cum să nu citești? (pueril, știu, dar de la americani mă aștept la orice) Sau este invers într-o încercare de a păcăli copilul? Nici unul din cazuri nu prea mă atrăgea. A doua temere era legată de genul cărții, mă temeam să nu fie o carte gen benzi desenate cu texte gen Jurnalul unui puști. Norocul a fost că editura Arthur are bunul obicei de a avea pe site câte un fragment din începutul fiecărei cărți. Ei bine, începutul mi s-a părut atât de pasionant încât am fost convins imediat că trebuie să avem această carte și așteptările nu mi-au fost înșelate.

Cum? 
Cartea urmărește un an din viața școlară a lui Charlie Joe Jackson cu tot ce înseamnă el în mod normal: colegi și prieteni, colege și mai ales prietene, teme, profesori și binenteles atât de celebra serbare de sfârșit de an. Nu o să vă povestesc mai mult, o să vă spun doar că acțiunea nu trenează deloc iar povestea este cu adevărat pasionantă. Scrierea e simplă și cu mult umor iar faptul că te regăsești în trăirile personajului principal adaugă cărții o savoare deosebită pentru copii dar și pentru părinți.
 Referitor la partea cu cititul din titlu, cartea nu încearcă să ne plaseze într-una din taberele pro sau contra cititului, pur și simplu personajul principal nu are cititul printre pasiunile lui iar asta bineînțeles îi va aduce câteva probleme mai ușor sau mai greu de rezolvat.

La ce vârstă? 
Surprinzător, cartea este chiar consistentă, mi-a luat 3 sesiuni de citit, fiecare de minim o oră. Scrisă aerisit, ilustrata din loc în loc, cu capitole potrivite ca lungime, se citește ușor și cu plăcere dar necesită câteva zile la rând pentru a putea fi terminată. Nu are elemente fantastice, totul este desprins din viața reală, limbajul este curat și nu are secvențe deranjante nici măcar pentru urechile sensibile. Recomandat pentru orice vârstă școlară, de la 8 ani chiar până la 14 ani.

Aspect?
Cartonată, rezistentă, font lizibil, aerisit. Din acest punct de vedere toate cartile de la editura Arthur arata impecabil.

Recomandat? 
Cartea a fost citită cu cea mai mare plăcere de toată familia, ne-am distrat copios atât pe parcurs cât și la finalul ingenios. A nu se rata!


Linkuri:
Editura Arthur: aici
eMAG: aici
Libris: aici
elefant: aici